divendres, 28 de juliol del 2017

AZIMUT 13º 5’


AZIMUT en cartografia és l’angle centesimal comptat, en el sentit de les agulles del rellotge a partir del nord geogràfic, des d’un punt de sortida determinat, que estableix una direcció fixa en un pla horitzontal, fins a un punt d’arribada.

ACIMUT en cartografia es el ángulo centesimal calculado, en el sentido de las agujas del reloj a partir del norte geográfico, desde un punto de salida determinada, establece una dirección fija en un plano horizontal, hasta un punto de destino.

dimarts, 25 de juliol del 2017

ULL DE BOU [ 06.7.30 ]


ULL DE BOU és la meva mirada de fotògraf al territori, proper o llunyà, que he trepitjat. La fotografia ens mostra un instant: aquest instant té una història que quedarà atrapada per sempre més, es convertirà en un objecte de demostració que el pas del temps el farà més valuós i potser fins i tot en una segona mirada i descobrim nous matisos. 
A l’hora de construir la col·lecció ull de Bou que consta de diverses parts, he exercit el dret que té qualsevol autor de fer-ho des de la més absoluta llibertat. M’interessa apuntar que hi ha imatges de nova construcció, però no totes elles, ja que hi ha temes -con les escales- que fotografio des de temps remots i, sense estar obsessionat amb elles, sí que són una constant, doncs com el Guadiana apareixen i desapareixen a l’arxiu. 

Podria construir un bon nombre de col·leccions ULL DE BOU on les escales fossin les protagonistes, però d’entre totes les que he fotografiat a lo llarg dels anys m’he decantat, finalment, perquè les 12 fotografies que conformen la col·lecció ULL DE BOU [06.7.30] les hagi disparat, única i exclusivament, a Barcelona, la ciutat que va acollir els Jocs Olímpics al 1992 i que pujar-ne els seus esglaons no suposi cap esforç, doncs aquests es mouen mecànicament, cap amunt o cap avall, mantenint la mateixa “geometria relativa” entre ells, activats (els esglaons) per una sèrie de sensors que detecten que hi ha persones usant l’escala mecànica o elèctrica. 

 -Esglaons encadenats-  












* Col·lecció privada. © 2008 / 2017

divendres, 21 de juliol del 2017

AZIMUT 343º 5’


AZIMUT en cartografia és l’angle centesimal comptat, en el sentit de les agulles del rellotge a partir del nord geogràfic, des d’un punt de sortida determinat, que estableix una direcció fixa en un pla horitzontal, fins a un punt d’arribada.

ACIMUT en cartografia es el ángulo centesimal calculado, en el sentido de las agujas del reloj a partir del norte geográfico, desde un punto de salida determinada, establece una dirección fija en un plano horizontal, hasta un punto de destino.

divendres, 14 de juliol del 2017

AZIMUT 42º


AZIMUT en cartografia és l’angle centesimal comptat, en el sentit de les agulles del rellotge a partir del nord geogràfic, des d’un punt de sortida determinat, que estableix una direcció fixa en un pla horitzontal, fins a un punt d’arribada.

ACIMUT en cartografia es el ángulo centesimal calculado, en el sentido de las agujas del reloj a partir del norte geográfico, desde un punto de salida determinada, establece una dirección fija en un plano horizontal, hasta un punto de destino.

dimarts, 11 de juliol del 2017

ULL DE BOU [ 05.7.28 ]


ULL DE BOU és la meva mirada de fotògraf al territori, proper o llunyà, que he trepitjat. A l’hora de construir la col·lecció ull de Bou que consta de diverses parts, on el contingut i la intenció de les quals és variat i divers, he exercit el dret que té qualsevol autor de fer-ho des de la més absoluta llibertat. La fotografia ens mostra un instant: aquest instant té una història que quedarà atrapada per sempre més, es convertirà en un objecte de demostració que el pas del temps el farà més valuós i potser fins i tot en una segona mirada i descobrim nous matisos. 

La col·lecció ULL DE BOU [05.7.28] de 12 fotografies fetes en alguns dels barris més antics del nostre país, aquests espais closos, humits, foscos, oblidats, multiculturals… i rics com cap altra lingüísticament són una mostra cabdal de com de revelador pot ser enquadrar en la fotografia. Vaig decidir no fotografiar-los arran de terra i elevar la meva mirada al cel, doncs els minsos retalls de cel que he fotografiant durant gairebé una dècada són tan o més reveladors de la degradació, enviliment, deposició, abandonament…, malgrat la voluntat de recuperació d’alguns d’ells per les autoritats, en la que es troben els estrets carrers on hi resideixen els ciutadans més desfavorits de la societat. Carrers acariciats per la llum del Sol uns breus moments al dia com a molt, però mai trepitjats per la gran majoria de la població que es desentén d’ells. 

-Minsos retalls de cel- 












* Col·lecció privada. © 2010 / 2017

divendres, 7 de juliol del 2017

AZIMUT 299º


AZIMUT en cartografia és l’angle centesimal comptat, en el sentit de les agulles del rellotge a partir del nord geogràfic, des d’un punt de sortida determinat, que estableix una direcció fixa en un pla horitzontal, fins a un punt d’arribada.

ACIMUT en cartografia es el ángulo centesimal calculado, en el sentido de las agujas del reloj a partir del norte geográfico, desde un punto de salida determinada, establece una dirección fija en un plano horizontal, hasta un punto de destino.

dijous, 6 de juliol del 2017

La disparé hace 10.675 días


En fotografia todo puede ocurrir, ya que por mucho que uno se esfuerce jamás está todo plenamente controlado. Prepararse para afrontar imprevisto es vital para cualquier fotógrafo, pero de momento parece que la gran mayoría de las escuelas omite esta asignatura. Why? I don’t know. 

La disparé hace 10.675 días y ella fue la última imagen que tomé en la sesión fotográfica que a petición de la agencia de modelos New Group de Barcelona estaba realizando. No era nada inusual, al menos entonces, organizar sesiones fotográficas en las que modelos, fotógrafos, maquilladores, estilistas…. pudiéramos extralimitarnos en nuestras creatividad a fin de experimentar en nuevos looks, técnicas…, la mayoría de las cuales -más tarde o temprano- bien seguro que acabaríamos aplicando en nuestro trabajo de encargo. 

Estábamos terminado una sesión en la que buscábamos diferentes looks de la modelo Mercedes jugando con la luz, la aptitud de ella a cámara y con transformaciones de pelo, maquillaje y estilismo, cuando Jorge de la Garza optó por una nueva peluca adquirida en Londres. Inmediatamente todos quedamos cautivados por ese look que nos ofrecía Mercedes, ya que era totalmente diferente a lo que habíamos estado construyendo hasta entonces. 
No dudamos ni un segundo y todo el equipo nos pusimos en marcha: acentuamos el maquillaje, desplazamos la peluca hasta que uno de sus ojos quedara debidamente oculto y para equilibrar y compensar las zonas de blanco y negro de la imagen vestimos a Mercedes con un cuello cisne de cachemira negro.
Para acusar más el efecto B/N, iluminé con un spot HMI Arri de 2,5Kw directo. Usé la película Technical Pan de 25 ASA de 35mm. y disparé con la óptica 80-200 AF en foco 2,8 con la Nikon F4S. Revelé unos tests a diferentes tiempos para escoger el más adecuado a la imagen. 
Al terminar, Mercedes estaba tan encantada con su nuevo look, que no quiso cambiarse y se fue directa a New Group, su agencia, donde ni su propia booker la reconoció. 

Este original fotográfico unos meses más tarde paso a formar parte de mi libro “JOSEP BOU. FOTOGRAFIA BLANCO Y NEGRO” y un par de años más tarde la empresa Multiopticas compró sus derechos para la campaña “EL COLOR SE HACE MIRADA” donde se publicitaban lentes de contacto de colores. Las negociaciones no fueron fáciles, pero si satisfactorias para todo el equipo, ya que si mal no recuerdo ésta ha sido la tercera o cuarta imagen por la que más dinero he cobrado en derechos de autor, algo que en un tiempo que existió, y que según me cuenta, en muchos casos (en nuestro país) se ha volatilizado. 

 Imagen reproducida de una de las piezas de la campaña publicitaria