dimecres, 25 de juliol del 2018

FA UN ANY DE LA SEGONA INTERVENCIÓ FOTOGRÀFICA A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ


Si hi ha una cosa per damunt de qualsevol altre que faci estiu, són les festes majors que els ajuntaments organitzen arreu del nostre país. A lo llarg de la meva trajectòria professional alguns municipi m’han demanat la meva col·laboració. Varies i diferents han estat les activitats que he creat per què poguessin ser incloses en el programa de la festa major, i sempre totes elles han estat fonamentades en el món fotogràfic. 

Per la festa major de l’any passat l’ajuntament de l’Espluga de Francolí va demanar-me la repetició de la “Intervenció fotogràfica. Retrats en família” que ja havia fet a la festa major de l’any 2006. Si la primera vaig fer-la a l’Antic Hospital per la segona vaig decantar-me per l’Església Nova, doncs aquesta m’oferia els punts més bàsics que necessita tota activitat participativa. Naturalment, al igual que en la primera intervenció, totes les famílies participants foren obsequiades amb un original fotogràfic del seu retrat signat pel autor, en agraïment a la seva participació. 

RETRATS EN FAMÍLIA. Intervenció fotogràfica. Els ciutadans són l’esperit i l’ànima que mou tot l’entramat d’un poble; ells són els que li donen identitat i amb la seva aptitud, implicació i participació mostren el tarannà de la comunitat a la que pertanyen. La complicitat és una de les peces bàsiques d’aquesta foto-intervenció que recull una visió -en família- de la gent de l’Espluga de Francolí. El grup familiar -com unitat- passa a ser còmplice meu en el moment en què accepta a participar de l’experiència. Ells em cedeixen alguna cosa de si mateixos i en aquests instants deixen de ser subjectes per passar a ser protagonistes actius de la complicitat entre el fotògraf i model. Aquests instants es reflecteixen en els múltiples retrats familiars que conformen el retrat de la comunitat de la qual ells formen part. 

* Resumen text catàleg exposició © Josep Bou 2006 / 2017