divendres, 12 de març del 2010

Foto Forum 10


Quan vaig veure la fotografia que em va enviar el Josep, demanant-me un comentari, la frase que em va passar pel cap va ser: “últim que apagui el llum”; donant tres o quatre voltes sobre el que acabava d’escriure vaig pensar que era massa evident i potser fins i tot simple. Pensant de nou, em va passar el cap una altra frase. “ últim enterrarà el darrer”, en aquell moment em vaig adonar que la porta la veia com a tancada, i vaig reflexionar que potser tenia un dia negatiu, per tant calia positivar la cosa i va ser en aquell moment que em va venir el cap una poesia de Salvador Espriu del llibre “Cançons d’Ariadna” de l’any 1949, titulada “Entrada”, la manllevo per fer el meu comentari:

ENTRADA

Si de nou voleu passar
Ariadna tornarà
a mostrar-vos el camí
que u permeti de sortir.
No hi ha laberint més clar.
Trobareu seients a mà
per als tristos i cansats.
Hom no hi sent miols de gats,
sinó molt nobles cançons,
trèmols d’acordions.
Quant al preu, tan mòdic és,
que penso no cobrar res.

Salvador Espriu


Pau Llacuna i Ortínez
Gerent FiraTàrrega
www.firatarrega.com