dimecres, 27 de novembre del 2019

ULL DE BOU [ 44.9.48]


ULL DE BOU és el resultat fotogràfic d’una manera de mirar el món. Les col·leccions ull de Bou són tan variades i diverses com ho són el temes que m’atreuen i interessen. 
La col·lecció ULL DE BOU [ 44.9.48 ] és l’última de les cinc que he construir amb les fotografies fetes a les tapes de registre d’Igualada. El meu interès per elles va néixer de manera espontània, sense cap premeditació, ni planificació…, simplement van despertar la meva atenció i decidí fotografiar-les. Durant un bon nombre de dies vaig caminar capbaix per la ciutat seguint el rastre, com a gos caçador, de les tapes de registre, la majoria de ferró colat, que clouen l’entrada als túnels, pous i galeries de serveis públics (aigua, gas, llum, semàfors, telèfon…) de la meva estimada Igualada. 
Analitzat el material fotogràfic he subdividit el tema en varies famílies. La d’avui correspon a la de les llums potenciadores de lluentors. 

 -LLUMS POTENCIADORES DE LLUENTORS- 













* Col·lecció privada © 2019

dimarts, 12 de novembre del 2019

ULL DE BOU [ 43.9.46 ]


ULL DE BOU és el resultat fotogràfic d’una manera de mirar el món. Les col·leccions ull de Bou són tan variades i diverses com ho són el temes que m’atreuen i interessen. 
La col·lecció ULL DE BOU [ 43.9.46 ] és la quart de les cinc que he construir amb les fotografies fetes a les tapes de registre d’Igualada. El meu interès per elles va néixer de manera espontània, sense cap premeditació, ni planificació…, simplement van despertar la meva atenció i decidí fotografiar-les. 
Durant un bon nombre de dies vaig caminar capbaix per la ciutat seguint el rastre, com a gos caçador, de les tapes de registre, la majoria de ferró colat, que clouen l’entrada als túnels, pous i galeries de serveis públics (aigua, gas, llum, semàfors, telèfon…) de la meva estimada Igualada. 
Analitzat el material fotogràfic he subdividit el tema en varies famílies. La d’avui correspon a la de l’aigua. 

 -AIGUA- 











 
* Col·lecció privada © 2019

dimecres, 6 de novembre del 2019

La disparé hace 8.395 días


Soy de la opinión que cualquier disciplina fotográfica, incluida la publicitaria y la de moda, cuenta la realidad de la sociedad y refleja la época en la que ésta fue tomada y por eso creo que nadie debería despreciar su valor. 

La disparé hace 8.395 y ella con nueve imágenes más formó parte de la campaña publicitaria de la colección Basic Primavera – Verano 1997 de la empresa igualadina Escorpión. Hacía años que colabora con Santi Anglada, de la agencia de publicidad ABM, director creativo de la campaña y debo decir que entre ambos había buena relación, creativamente nos entendíamos, ya que nada nos gustaba más que un buen original fotográfico. 

Analizamos largamente como afrontar la realización de su idea y tras largas horas hablando donde negociamos hasta el mínimo detalle, acordamos que los más conveniente sería simplificar al máximo el escenario y trabajar con una excelente modelo. Con Teresa decidimos apostar por Nadia Vasilieva. Habíamos trabajado en otras ocasiones con ella y estábamos seguros que su aptitud, movimiento, expresión, acting… ante cámara, eran idóneos dado el tipo de imágenes que se me demandaba. La propusimos, aceptaron y los resultados fueron más que óptimos. 

Optamos por uno de nuestros equipos “premium” de colaboradores, entre los que estaban la estilista Anna Valles; la maquilladora Neus Tutusaus; los asistentes de fotografía Miquel Àngel Romero y Ferran Siuró… y alquilamos el plató White Oasis situado enfrente al Parc Estació del Nord de Barcelona. 

El concepto de la campaña era potenciar el fondo de armario con prendas básicas que tenemos en nuestro ropero. No fue fácil encontrar un armario clásico que estuviera en buenas condiciones y pudiese aguantar el peso de una modelo en su interior, una vez situado en el plató, la sesión se desarrolló con las interacciones de Nadia con el armario vacío, de forma totalmente aleatoria, fraccionando las imágenes para potenciar la repetición de actings y gama de colores de la colección. 
Técnicamente la sesión no presentaba ningún problema, ya que se planteó con un fondo blanco y una iluminación global que permitiese mantener la acidez y gama cromática de los colores de algunas prendas de la colección, que se representó con una imagen de cierre con el armario totalmente lleno para la primavera - verano 1997. 

 Reproducciones del catálogo Escorpion Basic Primavera – Verano 1997