dimecres, 30 de març del 2022

Així he vist PLANTA

 

«A PLANTA convergeixen l’art contemporani, a través de site-specifics singulars; l’arquitectura, el coneixement i un paisatge industrial i natural d’especial valor, símbol del compromís de Sorigué amb l’enton i la societat»*. 
 
Crec que treballar les fotografies, fetes durant la visita el passat (26.03.2022) a PLANTA, en format de díptic, paraula que prové del grec i combina el significat de «dos» (di) amb el de «plegar» (ptych), ha estat una decisió encertada, ja que els díptics normalment són utilitzats per explicar històries de subjectes fotogràfics diversos i PLANTA n’està plena. 
 
En mig una pedrera amb més de sis dècades d’experiència en la producció de tots tipus d’àrids per l’industria de la construcció hi trobem unes naus industrials que guarden obres d’art contemporani d’una qualitat extraordinària, però també en trobem d’exposades a l’aire lliure entre els arbres plants amb la vocació de retorn al territori, del que tan s’ha beneficiat el grup empresarial Sorigué. 
 
La col·lecció d’art de la Fundació Sorigué a PLANTA està organitzada en tres «Art Spaces». En el primer gaudirem de «Kiefer Pavilion» d’en Anselm Kiefer i «In the beginning was...» d’en Chiharu Shiota. En el segon entre unes oliveres hi trobarem «Día y Noche» dos grans escultures d’en Antonio López i en una nau situada dalt d’un turó de «Ocean Without a Shore» d’en Bill Viola i en el tercer ens delectarem de «Double Bind» d’en Juan Muñoz (Madrid 1953 – Ibiza 2001) i «More Seetly Play Dance» de William Kentridge que ens parla de Sud-àfrica, el seu país. 
 
“PLANTA: 26.03.2022" 











 
* Fragment del catàleg de mà de PLANTA