dijous, 22 de juny del 2023

Així he vist a Jaume Plensa a La Pedrera

 

Fa uns dies vaig passejar per l’exposició «Jaume Plensa. Poesia del silenci» que acull La Pedrera, càmera en mà. Si acceptem que la fotografia ens dóna la possibilitat d’atrapar realitats, però que les que capturem és decisió nostra, jo vaig decidir seleccionar les peces a fotografiar sense importar-me si aquestes estaven o no incloses en una categoria o dècada. 
Com sabeu els que em coneixeu, doncs ho he dit moltes vegades: les meves fotografies no celebren esdeveniments ni els faculten en sí mateixos, sinó que és l’eina que jo, com a fotògraf, utilitzo per dir-vos que he decidit que valia la pena registrar el que estava veient per a poder-ho compartir amb tots vosaltres. 
 
* «Jaume Plensa. Poesia del silenci» desplega quatre dècades de trajectòria artística a la planta noble de la Casa Milà. La mostra s’articula entorn de l’univers creatiu de Plensa: les lletres, la literatura i, en especial, la poesia, i inclou un prop de centenar de peces. Aquest projecte va més enllà de la sala d’exposicions i s’expandeix per La Pedrera, des del terrat fins les golfes i els patis, espais on es mostren tot un seguit d’obres amb la intenció d’ampliar l’íntim diàleg entre l’obra de Plensa i l’emblemàtic edifici de Gaudi.» 
 










 
Fotografies fetes a La Pedrera. Barcelona juny de 2023 
 
* Extracte catàleg de mà.